Geslaagd en ... - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Roelanda Wimmenhove - WaarBenJij.nu Geslaagd en ... - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Roelanda Wimmenhove - WaarBenJij.nu

Geslaagd en ...

Door: Roelanda

Blijf op de hoogte en volg Roelanda

22 December 2014 | Roemenië, Floreşti

Om maar gelijk met het goede nieuws te beginnen: IK BEN GESLAAGD!!! Na veel geploeter, zweet en af en toe ook tranen mag ik me dan eindelijk Maatschappelijk Werker noemen :)
En nu ik deze mijlpaal heb bereikt, wil ik ook nog allerlei mensen bedanken die me er door heen gesleept hebben. Bv mijn familie, vrienden in Nederland, maar ook de vrienden in Roemenië! Bedankt allemaal! Voor jullie steun, aansporing en ook jullie geduld ;)

Maar dit is niet de enige mijlpaal in mijn leven. Inmiddels heb ik ook al een jaar erop zitten in Roemenië. En eerlijk gezegd had ik het nooit verwacht dat ik naar het buitenland zou gaan. Maar nadat ik eenmaal het leven en werken hier geproefd had, kon ik niet wegblijven. En dan kan ik nog steeds niet, dus heb ik een tijd terug besloten om hier langer te blijven. En niet alleen omdat ik hier het fijn vind, maar ook omdat ik geloof dat ik hier moet zijn…

Een jaar met mijlpalen dus. Ik ben dankbaar dat ik hier ben gekomen, voor wat ik hier allemaal heb geleerd en voor de mensen die ik hier heb leren kennen :)

Daarnaast heb ik dit jaar werken op een mooie manier mogen afsluiten. Afgelopen week was namelijk onze laatste werkweek van het jaar. Het was een drukke week, maar ook een hele mooie week. We hebben mooie kerstprogramma's mogen houden, maar ook kinderen en volwassenen blij mogen maken met schoenendozen/kerstpakketten die vanuit Nederland gedoneerd waren. Ik blijf het bijzonder vinden hoeveel mensen er een hart hebben voor mensen die het minder hebben. En ik moet zeggen, de kinderen en de volwassenen waren zoooo blij!! Het was echt genieten om de blijdschap op hun gezichten te zien.

En dan nu tijd voor vakantie. Uitrusten van een druk, maar een geslaagd jaar.

  • 22 December 2014 - 12:30

    Janny Nijhof:

    Wat mooi om dit te lezen, Roelanda! . Gefeliciteerd met je diploma. Toch gelukt!!
    Heel veel zegen gewenst in het nieuwe jaar en voor elke dag Gods zorg voor jou en de mensen waarvoor je werkt.
    Groet, Janny en Ed

  • 22 December 2014 - 16:28

    Jenny En Detlef:

    Roelanda van harte gefeliciteerd met je diploma, die heb je mooi in de pocket.
    Fijn te mogen lezen dat je het daar naar je zin hebt en het ook als een roeping ziet.
    Gods zegen in het komend jaar voor je werk bij Charis en in je priveleven.
    We zien elkaar vast nog wel een keer in Roemenië.

    Liefs Detlef en Jenny

  • 23 December 2014 - 14:39

    Marian:

    Fantastisch Roelanda, fijn dat je daar zo op je plek zit en we hopen dat je nog veel mooi en zinvol werk mag doen. Leuk om af en toe van je te horen middels reisverslag en mail! We genieten mee. Liefs van Henk en Marian + meiden

  • 29 December 2014 - 14:23

    Else:

    Gaaf Roelanda! Je hebt je diploma dubbel en dwars verdiend!!
    Geniet van de laatste paar dagen van dit jaar en alle goeds toegewenst voor 2015. Je mag daar tot een zegen zijn voor die mensen en kinderen die je nodig hebben.
    Veel liefs van Else en Henk

  • 17 Januari 2015 - 13:20

    Roelanda:

    Bedankt allemaal voor jullie toffe en lieve reacties!
    Wie weet tot binnenkort in Nl of later in Roemenie ;)

    Groetjes Roelanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roelanda

Actief sinds 27 Sept. 2013
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 10991

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 30 November 2014

Mijn reis naar Roemenië

Landen bezocht: