Back to the fun - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Roelanda Wimmenhove - WaarBenJij.nu Back to the fun - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Roelanda Wimmenhove - WaarBenJij.nu

Back to the fun

Door: Roelanda

Blijf op de hoogte en volg Roelanda

31 Maart 2014 | Roemenië, Floreşti

Na ongeveer een maand overal en nergens geweest te zijn, ben ik weer heerlijk thuis in Roemenie! Het is goed om hier weer te zijn. Ik miste de mensen hier toch wel. De kids, waarmee ik graag loop te dollen, de vrouwen waar ik glimlachend van geniet, en de collega's met wie je heerlijk grapjes kunt maken!

Het is heerlijk om te zien als de kinderen weer even kind kunnen zijn en er een glimlach op hun gezicht verschijnt. Zo ook vandaag een meisje die bijna geen grotere glimlach kon krijgen. Alleen omdat ik wat met haar dolde (lees: oppakte en op de kop boven de goot liet hangen)… Heerlijk om daar deelgenoot van te zijn!

Toch zie ik ook vaak wat ze moeten missen. In materieel opzicht, maar ook in immaterieel opzicht. Denk alleen al aan hygiëne, maar nog belangrijker ouders die naar ze omkijken en hen liefde geven. Soms leven de kids de hele dag op straat, zonder dat de ouders veel met hen bemoeien. Of zelfs dat ze niet bij hun ouders wonen, om wat voor reden dan ook….

Maar goed, er gebeuren ook toffe dingen in de wijk! Zo zijn we, of eigenlijk mijn collega's, bezig met het herbouwen van een huisje in de wijk. In de voorbereidingen ervan kwam er onverwachts hulp. De mannen uit de wijk kwamen plotseling en geheel vrijwillig een handje helpen. In één woord: GEWELDIG! Ze waren dan ook voor het weekend klaar met de voorbereidingen, zodat het bouwen vandaag echt kon gebeuren.

Intussen is er ook een gezellige groep uit Stadskanaal gearriveerd. Zij hebben de eer om deze week het huis te bouwen en ze schieten al lekker op! Super dat er zoveel mensen zijn die zich zo willen inzetten. Super!!
De eerste dag was een succes en we kijken uit naar de rest van de week…

Just to remember: "Be happy with the little you have. There are some people with nothing who still manage to smile."

• 01 April 2014 - 06:22

Martine:

Hoi Roelanda, fijn dat je daar weer lekker thuis bent en geniet!
    Mooi werk, je bent daar tot een zegen en zij zijn jou tot zegen! Gaaf!
    Liefs Martine

• 02 April 2014 - 22:37

Klaas:

Goed bezig Roelanda hou je haaks goed om te lezen dat je veel grapjes maakt ;-)
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt geniet er van!

• 27 April 2014 - 15:36

Janny Nijhof:

Mooi om te lezen dat je daar zo veel betekent, Roelanda! Wat maak je voor die mensen steeds weer het verschil. Leven zoals eerst, of nu, met wat aandacht, hulp, grapjes. Mooi werk wat je daar doet zeg! Ik heb er respect voor. Gods zegen en hulp bij alles. Je betekent zoveel voor ze!

• 28 April 2014 - 19:13

Roelanda Wimmenhove:

Bedankt voor jullie toffe reacties! :)
    Inmiddels staat er ook weer een nieuw verslag op de site.