It's a beautiful world - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Roelanda Wimmenhove - WaarBenJij.nu It's a beautiful world - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Roelanda Wimmenhove - WaarBenJij.nu

It's a beautiful world

Door: Roelanda

Blijf op de hoogte en volg Roelanda

28 April 2014 | Roemenië, Floreşti

Het is al even geleden, maar de groep uit Stadskanaal (zie ook het laatste bericht) heeft in één week tijd een heel huis kunnen bouwen! Wat hebben ze hard gewerkt, maar wat was het ook een gezellige groep :)
En inmiddels is er alweer een ander team, uit IJsselmuiden, gearriveerd. Ze hebben de eerste dag hard werken er weer op zitten. Ook zij zullen in één week tijd een huis uit de grond stampen… Het is gaaf om te zien hoe enthousiast ze zijn.
En ik blijf het bijzonder vinden wat er allemaal gedaan kan worden als je de handen in één slaat. Wellicht zouden we daar ook gebruik van kunnen maken in het dagelijkse leven..?!

Verder hebben we hier inmiddels de vakantie al op zitten. Hier hebben ze namelijk de week voor Pasen vakantie. Samen met twee collega's ben ik nog een paar dagen er tussenuit geweest. Even iets anders dan druk bezig zijn. Even genieten van dit prachtige land, want prachtig is het hier zeker! Samen met Daniel en Olivier ben ik al liftend van stad naar stad getrokken. Ik heb veel moois voorbij zien komen. Oude stadsdelen, kastelen, mooie natuurgebieden etc. Ik zou graag willen beschrijven hoe het was en hoe mooi het hier is, maar dat valt niet in woorden te vatten. En ook foto's doen geen recht aan de omgeving. Dus wil je het echt graag weten, neem dan zelf hier een kijkje. Het is zeker de moeite waard!!

Ook paasmaandag was ik sprakeloos door de omgeving. We hebben toen een heerlijke wandeling gemaakt in de heuvels achter ons huis. Heerlijk in de natuur, geen geluiden van auto's of andere mensen. Alleen het geluid van de vogels, krekels en de wind die door de bladeren van de bomen waait. Het was volop genieten! Hoewel foto's echt geen recht doen aan de werkelijkheid, hier toch alvast een voorproefje…

En zoals in de Bijbel staat, Als God al zoveel aandacht heeft voor de vogels en de bloemen in het veld (of de bomen en de bergen), hoeveel aandacht zou Hij dan wel niet voor ons hebben…??!! Veel! Oneindig veel! De vraag is alleen of we God toestaan onderdeel te zijn van ons leven. Of eigenlijk, de regisseur van ons leven! Als we dat doen, dan kunnen er mooie dingen gebeuren.

Zo moet ik ook denken aan de kerk hier. Het aantal mensen dat op zondag naar de kerk kwam was inmiddels zo erg gegroeid dat het bijna niet meer paste in het gebouw. Gelukkig had de stichting vorig zomer een gebouw uit Nederland gratis en voor niets gekregen. Echter, er moest nog veel aan dit gebouw gebeuren voordat we het ook maar enigszins zouden kunnen gebruiken. Maar gisteren hebben we dan toch eindelijk de eerste kerkdienst daar kunnen houden. Maar goed ook, want er waren nu nog meer mensen en dat had nooit gepast in het andere gebouw.

Aan de andere kant moet er ook nog genoeg gebeuren. Er moet nog een vloer in, want we lopen nu op de ondergrond voor de vloer, dus eigenlijk een kale vloer. Er moet nog gezorgd worden voor een kachel, zodat we in de winter niet bevriezen. Etc etc. Het geld is er nog niet, maar als God al ervoor zorgt dat we gratis een gebouw kunnen krijgen, dan kunnen we met hulp van anderen het gebouw ook afmaken! Dus mocht je nog geld over hebben…. :P

Kortom, er zijn veel dingen om dankbaar voor te zijn! Ik hoop dat u/jij dat ook kan zeggen.

Een lieve groet uit het zonnige Roemenie,
Roelanda

• 28 April 2014 - 20:17

Henk En Marian:

lieve roelanda, wat heerlijk dat je zo geniet en dat er zoveel verbetering gebracht wordt door enthousiaste en harde werkers. Mooi dat de minder bedeelden toch veel krijgen van mensen die een hart hebben voor deze mensen.
    We vinden de foto's prachtig! liefs van ons.

• 30 April 2014 - 20:39

Henriette:

Lieve Roel, Fijn om weer een verhaal van je te lezen. Het enthousiasme klinkt in je verhaal terug, mooi om te merken! Ik wens je Gods zegen en geniet van je tijd daar!
    Liefs Hen

• 03 Mei 2014 - 12:37

Else:

Wat grappig Roel! In die groep uit Stadskanaal zat ook een neefje van Henk: Daniel Schuurman. Heb je die toevallig nog gesproken? ;)
    Heel veel zegen en succes bij je werk daar! Het is mooi om te lezen dat je het daar zo goed hebt :)

• 22 Mei 2014 - 20:04

Rene:

He hoi Roelanda. Wat leuk en fijn te lezen
    Dat je het daar zo naar je zin hebt.
    En je gaat idd anders in het leven staan als je ziet hoe het daar is en gaat.
    Ook erg mooi dat er groepen komen die een huis in een week opbouwen! Super hoor.
    Geniet er nog maar lekker van!!!
    Groetjes Rene.