Back to work - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Roelanda Wimmenhove - WaarBenJij.nu Back to work - Reisverslag uit Floreşti, Roemenië van Roelanda Wimmenhove - WaarBenJij.nu

Back to work

Door: Roelanda

Blijf op de hoogte en volg Roelanda

07 Januari 2014 | Roemenië, Floreşti

Net als vele anderen, heb ook ik twee weken vakantie gehad. Wat was dat heerlijk! Lekker uitslapen, genieten van het feit dat je even niets hoeft en natuurlijk films kijken en een boeken lezen.. Oftewel, gewoon ff relaxen :)
Daarnaast natuurlijk ook kerst en oud&nieuw gevierd. Dat laatste zelfs 2 keer :) Namelijk toen het hier, in Roemenie, 00.00 uur was, maar een uur later ook nog met alle Nederlanders mee.. Dat is het voordeel van in een andere tijdzone leven :P

Maar na 2 weken relaxen, mochten ook wij weer aan de slag. Maar wat was het heerlijk om gisteren weer aan de slag te gaan! En we mochten er ook weer vol tegen aan, want in december waren er 4 transporten langs geweest en een groot deel van de spullen moest nog uit gezocht worden. Ik geloof dat ik door het tillen van al die dozen inmiddels wel spierbalen heb gekweekt ;)

En vandaag zijn we weer naar de vuilnisbelt, Pata Rat, geweest om lunchpakketjes uit te delen. Ik ben er nu een paar keer geweest, maar elke keer treft de situatie daar me weer. Het is verdrietig om te zien in welke omstandigheden ze daar wonen. Een hutje als huis op de afval van andere mensen, om er zo snel mogelijk bij te zijn en het beste afval te kunnen verzamelen. Om maar niet te spreken van het zoeken naar overgebleven eten om dat te kunnen op eten. Dit alles zonder ook maar enige hoop op een betere toekomst. Het maakt me kwaad dat zo'n situatie kan blijven bestaan! Maar tegelijkertijd ben ik dankbaar dat we iets voor hen mogen doen, al is het maar één maaltijd in de week.
En al die gezichtjes van de kids als ze hun brood krijgen. Ook dat is genieten!! (Zie ook de foto).

Wat verder ook genieten was, was het ontvangen van post uit NL. Heel erg bedankt allemaal!! Elke keer als ik wat kreeg, was ik blij als een kind dat een kadootje krijgt :)

Een lieve groet uit Roemenië

  • 07 Januari 2014 - 19:06

    Evelieb:

    Goed werk verricht je daar. groetjes evelien

  • 08 Januari 2014 - 06:19

    Martine De Feijter:

    Ha Roelanda!
    Fijn weer even wat te lezen over je leven in Roemenie! Het is prachtig dat je de kans krijgt
    anderen te helpen. Doet mij denken aan het lied: ik was hongerig en jij gaf mij te eten, toen ik dorst
    had boodt je mij je beker aan, en wat je ooit gedaan hebt voor de minste van mijn broeders
    zegt Jezus:dat heb jij voor Mij gedaan!
    Maar ik snap ook dat vragen oproept over waarom het zo oneerlijk verdeeld is. Succes daar met alles!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roelanda

Actief sinds 27 Sept. 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 11003

Voorgaande reizen:

01 December 2013 - 30 November 2014

Mijn reis naar Roemenië

Landen bezocht: